κουζινικά, καθημερινά κι άλλα…

Κάποιες λέξεις, εκφράσεις, ατάκες τις έχουμε συνδυάσει στο μυαλό μας με συγκεκριμένες στιγμές, εικόνες, φυσιογνωμίες, θύμισες. Πόσες ερμηνείες όμως μπορεί να έχουν, τι μας θυμίζουν, πόσο μας αγγίζουν και πού έγκειται η πολυδιάστασή τους. Ας θυμηθούμε μερικά από αυτά που συναντάμε ίσως πιο συχνά στην καθημερινότητά μας. 

Πάστα Φλώρα

Ας την μάθουμε, ας την φτιάξουμε, ας την θυμηθούμε

  • Το πραγματικό της όνομα δεν είναι πάστα φλώρα, όπως έχουμε συνηθίσει να την αποκαλούμε στην Ελλάδα, αλλά πάστα φρόλα. Η πάστα φρόλα έλκει την καταγωγή της από την Ιταλία. Φρόλα σημαίνει θριφτή, δηλαδή ζύμη που όταν ψηθεί τρίβεται εύκολα.
  • Ας την φτιάξουμε! Υπάρχουν και εναλλακτικές με μπισκοτάκια πάστα φλώρα σε διάφορα σχήματα. Δείτε εδώ.

πηγή:@PaxxiGR

  • υγ. Η  πάστα φλώρα έχει μείνει περίφημη από τον πολυαγαπημένο ρόλο που έπαιξε η Μαίρη Αρώνη στο ”Μια Τρελή Τρελή Οικογένεια”, οπότε μπορεί να περιγράψει την γυναίκα που της μοιάζει έχοντας τουπέ και ούσα μεγαλωμένη με γαλλικά και πιάνο.

Αμίμητες ατάκες της Πάστα Φλώρα:

-Τι λες Πάστα Φλώρα θα σου άρεσε να πάμε στο Λαγονήσι; -Α, όχι α πα πα. Δεν μπορώ να πάω σε ένα νησί γεμάτο λαγούς.

-Τα χορταρικά δεν παχαίνουν, μαμά.–Γιατί το λες αυτό Μίκα; Κι οι αγελάδες όλο χορταρικά τρώνε κι όμως είναι τετράπαχες.

– Ζωρζ… Πώς τον λέγανε αυτό τον άνθρωπο που πήγαινε κάθε πρωί ένας γύπας και του ‘τρωγε το συκώτι; – Προμηθέας. – Όχι καλέ. Ο Προμηθέας είναι βιβλιοπωλείο.

-Για το εξαιρετικό γεγονός, θα πιείτε ένα αμάρο σινιόρε; – Ένα μικρό. – Εγώ θα πάρω κάτι που δεν έχει αλκοόλ. Παχαίνει το αλκοόλ. Ας πιω ένα ουίσκι.

-Στέλιο πρέπει να κλάψω; -Δεν είναι απαραίτητο…


Βελόνα & κλωστή

Γυναικεία υπόθεση; Ατάκα αγαπημένης ταινίας; Ή δίκτυο αλληλεγγύης για ευάλωτες ομάδες γυναικών; 

  • Το ”Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα” (Α/Μ) ( ή Η γυνή να φοβήται τον άνδρα) είναι μία από τις πιο επιτυχημένες κωμικές, αισθηματικές ταινίες στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου με πλήθος αναφορών στη ζωή και στα προβλήματα της μικροαστικής τάξης στις αρχές της δεκαετίας του εξήντα. Γυρίστηκε το 1965 σε σκηνοθεσία Γεώργιου Τζαβέλλα, με πρωταγωνιστές τους Μάρω Κοντού και Γιώργο Κωνσταντίνου. Η ταινία θίγει, αρχικά, το πρόβλημα της μεταλλασσόμενης Αθήνας. Μαζί με αυτό, όμως, άμεσα και ξεκάθαρα, παρουσιάζει τα προβλήματα των ανθρωπίνων σχέσεων και τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Το ζευγάρι του Γιώργου Τζαβέλλα είναι ένα ζευγάρι χαρακτηριστικό της εποχής και των νέων ηθών, που ξεπερνάει με αγώνα τις δυσκολίες της συμβίωσης και το πετυχαίνει. Ο Γιώργος Κωνσταντίνου, στο ρόλο του Αντωνάκη αλλά και η Μάρω Κοντού, στο ρόλο της Ελένης, πλάθουν δύο θαυμάσιους ρόλους.

Ο διάλογος του ζευγαριού, με τη συμμετοχή της υπηρέτριας, Κατερίνας Γώγου, σχετικά με το κουμπί αντανακλά με γλαφυρότητα τη θέση της γυναίκας της τότε εποχής που δεν είχε αποκτήσει, κατακτήσει, τα νόμιμα δικαιώματά της ως η κυρία του κυρίου.Μετά από το βαρυσήμαντο αυτό συμβάν του γάμου, η Ελενίτσα μεταμορφώθηκε στην κα Κοκοβίκου με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Άραγε η κα Κοκοβίκου σε όλο της το μεγαλείο (προ και μετά Αντωνάκη) υφίσταται ακόμα στη σημερινή εποχή σε διάφορες παραλλαγές; The truth is out there…

  • Αλήθεια, γνωρίζουμε όλοι μας να ράβουμε κουμπί; Όχι;;;; Ας πάρουμε μια ιδέα!
  • Η “βελόνα και κλωστή” ήταν το μέσο για να δημιουργήσουν οι φοιτήτριες της Νομικής σχολή του ΠΘ Σοφία Καραγιάννη και Δέσποινα Σουροβίκη, το δίκτυο «Knit2lead». Ένα δίκτυο αλληλεγγύης για ευάλωτες ομάδες γυναικών. Με οδηγό τη δημιουργικότητα, την έμπνευση και την αλληλεγγύη και χρησιμοποιώντας τη μόδα ως εργαλείο, σκοπός του ”Knit2lesd” είναι να επισκέπτεται ευάλωτες ομάδες γυναικών – όπως κακοποιημένες, θύματα trafficking, φυλακισμένες, γυναίκες που αντιμετωπίζουν διατροφικές διαταραχές – και να τις διδάσκει ράψιμο αλλά και με ποιον τρόπο να δημιουργούν καινούργια πράγματα με χρησιμοποιημένα υλικά. «Μέσα από αυτή τη δημιουργική απασχόληση πιστεύουμε ότι οι γυναίκες αυτές αποκτούν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, αναπτύσσουν μια νέα δεξιότητα, ενώ καλλιεργείται και το επιχειρηματικό τους πνεύμα», δήλωσε η Σοφία Καραγιάννη στην εκπομπή «Μικρόκοσμος» στο «Πρακτορείο FM». Τα εργαστήρια γίνονται κατά τις επισκέψεις των δύο νεαρών κοριτσιών στους χώρους φιλοξενίας των γυναικών, αλλά και μέσω Skype για όσες γυναίκες μένουν σε άλλες πόλεις. Για την κατασκευή των ρούχων στο Knit2Lead, χρησιμοποιούνται υφάσματα που είχαν άλλη χρήση (π.χ. λευκά είδη) αλλά δεν αξιοποιούνται πια. «Αυτό μαθαίνουμε στις γυναίκες. Ότι μπορούν να δούνε ένα υλικό που δεν το έχουν σκεφτεί και να δημιουργήσουν πολλά διαφορετικά πράγματα. Να κάνουν την καθημερινότητά τους λίγο πιο όμορφη», τονίζει η Σοφία Καραγιάννη. Το επόμενο βήμα των δυο φοιτητριών είναι η δημιουργία ενός e shop μέσω του Knit 2 lead.

υγ. Το δίκτυο knit2lead κατάφερε να είναι ανάμεσα σε αυτούς που θα τύχουν οικονομικής ενίσχυσης από το Ίδρυμα Αγγελοπούλου, καθώς το project τους εγκρίθηκε για το φετινό πρόγραμμα υποτροφιών.

Διαβάστε επίσης: Να μοιραζόμαστε αξίες